Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeczy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?
OdpowiedzTo zależy od zakrętu i czy jest jeszcze miejsce i czas na zwolnienie (nie mówiąc o hamowaniu). Pamiętaj, że przyhamowanie w zakręcie (złożeniu) uruchomi moment prostujący, co lawinowo pogorszy sytuację, bo nie pochylony motocykl jeszcze szybciej zacznie zbliżać się do zewnętrznej! Dodanie gazu będzie o wiele bardziej wskazane i ... bezpieczne, choć panikujący umysł będzie się przed tym bronił. Proponuję Ci jazdę na torze, gdzie odkryjesz jaką frajdę sprawia zabawa w stabilizowanie motocykla w zakrętach za pomocą gazu - kiedy nad tym panujemy i jesteśmy świadomi tego zjawiska, jest to bardzo przyjemne dla jeźdźca.
OdpowiedzCo zatem zrobić jeśli wejdę za szybko w zakręt? Jak opanować sytuację
Odpowiedzw zakratach sie nie hamuje!!!!
Odpowiedznawet musisz:)
OdpowiedzNie pisz glupot bo sie ktos zabije przez ciebie. Uzycie tylnego hamulca w zlozeniu konczy sie lowsidem lub highsidem.
OdpowiedzA tak trochę bardziej "cuś po polskiemu" to nie łaska ? Zamiast rzucać modne zagraniczne nic nie mówiące słówka wytłumacz to w ojczystym języku.
OdpowiedzNo offence, ale jeśli to są dla Ciebie nic nie mówiące słówka, to jesteś w podobnej sytuacji jak ten "zawodnik" w trampkach. Proponuję pogooglać, YT, a najlepiej coś z literatury - "Motocyklista doskonały" albo "Przyspieszenie" Keitha Code. Tą ostatnią zdecydowanie polecam wszystkim mającym jakiekolwiek wątpliwości jak zachowywać się w zakręcie.
OdpowiedzTylni hamulec służy głównie do kontrolowania zaciśnięcia łuku w zakręcie, im większa prędkość to tym większy łuk(wynika to z siły dośrodkowej ale mniejsza o to:). Lowside jest to uślizg przedniego koła, moto kładzie się na drodze i sunie sobie tak aż do zatrzymania(na filmiku masz lowside), highside natomiast jest w przypadku gdy tylne koło uślizguje się po czym znów uzyskuje przyczepność, motocykl zostaje w takim przypadku katapultowany w góre(często koziołkuje sobie). Highside jest dużo gorszy od lowside'u i zniszczenia po nim również :)
OdpowiedzMoże, można zahamować silnikiem ( biegami ) ? Co wy na to ?
OdpowiedzNajgłupszy pomysł chyba ;) Jak zrobisz to bez dobrego między gazu to szarpnięcie może spowodować utratę przyczepności ;) Redukowałeś kiedyś biegi mając na drodze mokre liście? :) podobna sytuacja co do zrzucania biegów w złożeniu ;D
Odpowiedzsilnik to nie hamownik a motocykl to nie samochód -"hamowanie biegami" daje ten sam efekt co hamowanie hamulcem - przeniesie siły do przodu i opona "puści"; jezeli za szybko wszedles w zakret to musisz zwiekszyc zlozenie - na pewno masz jeszcze duuuuzo zapasu przyczepnosci opony...
Odpowiedz